wtorek, 26 kwietnia 2016

TECHNIKUM vs.LICEUM

                                                                             Hej!
Miałam nie pisać o szkole,wiem :( ale ten raz jeszcze postanowiłam podać najważniejsze różnice między technikum a liceum ogólnokształcącym.Sama zastanawiam się co wybrać,dlatego takie podsumowanie tych dwóch typów szkół powinno nieco rozjaśnić sytuację,moją,a także waszą,jeśli też macie ten problem :)

TECHNIKUM
pozytywy
-praca gwarantowana prawie w 100%
-możliwość zdania matury,a także posiadanie zawodu
-przeważnie 3 dni tygodniowo teorii,2 dni praktyki
-możliwość praktyk i zarabiania pieniędzy w czasie nauki
-jeśli nie chcesz iść na studia,lepiej wybierz technikum
-zawsze,można iść na studia
negatywy 
-w technikum spędza się więcej czasu niż w lo (zależy od szkół)
- nie zawsze kierunek w danym technikum ma swoją "przyszłość"

LICEUM
pozytywy
-jeśli nie jesteś zdecydowany(ana) co robić w przyszłości lo jest dla ciebie,masz więcej czasu na zastanowienie się
-trwa tylko 3 lata 
-lepsza zdawalność matur
-możliwość kontynuowania programów językowych np.DSD
negatywy
-duuużo nauki(jak sama nazwa mówi-liceum ogólnokształcące)

-niestety w lo jest tylko nauka,nauka i...nauka,żadnych praktyk
-brak zawodu,trzeba iśc na studia 

Myślę,że to tyle z mojej strony,napisałam to,co wiem,więc jeśli macie jeszcze jakieś pozytywy lub negatywy,napiszcie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz